Almas og Fridas mormor

onsdag den 5. juni 2013

Patchwork dækkeservietter / Quilted Placemats

 Jeg bliver vældig inspireret af Pinterest. Her så jeg for et stykke tid siden en tutorial hos Pink Penguin som jeg bare måtte prøve. Ideen med at bruge mine små stofrester tiltalte mig meget.
Jeg startede med at klippe gule og orange stofrester i strimler. Da jeg havde syet den første dækkeserviet og prøvede den på bordet gik det op for mig at det slet ikke passer med firkantede dækkeservietter når man har et ovalt (supereliptisk) bord - dækkeservietterne må også have afrundede kanter.
Jeg syede dog de to færdige og to til, for vi kan fint være fire til middag og sidde ved de lige bordsider.




Jeg har fulgt tutorial'en helt tæt, men lavet dækkeservietterne "ensfarvede".  Det giver mig stor nydelse at sætte mønstrene sammen.
Imens jeg syede dem har fået flere nye ideer, men det vender jeg tilbage til. Jeg synes det er skønt at bruge de små stofrester man kan grave frem fra gemmerne. Nogle af stofferne kan jeg huske fra det tøj, jeg syede til min datter.

3 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Dejligt med gode ideer til brug af rester.
    kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hvor der da bare fine, altid godt når man kan få brugt sine rester.

    Mona

    SvarSlet
  3. Hvor er dækservietterne blevet flotte, det må være et stort arbejde, med alle de små stykker stof.
    Knus Inge

    SvarSlet